HAVE YOU ENJOYED?

KEPUTUSAN PEPERIKSAAN

Salam...

Guys, good news to share with all of u....
Isnin lepas, i've checked my UKM result. Sepatutnya released 1 Ogos 2012.
Almost everyday dari 1 hb, check result thru UKM SMPWeb & SMS.
Jawapan yang sama diperolehi " Keputusan peperiksaan belum dipaparkan".

Uish..." Bila nak keluar ni". UTm & UPM dah lama released results...

Oh, SABAR separuh daripada IMAN. 
Dan saya percaya.
Saya tetapkan hati, INSYA ALLAH, segala usaha yang dilakukan pasti akan mendapatkan balasan.

ISNIN : 6 Ogos 2012.

Dalam hati " Eh, dah keluar ke belum ni...??
I typed my matriks no, n pword, then clicked @ Keputusan peperiksaan :

Ya Allah, syukur...
.Guess what did i get for my Sem 1??
Hahhahahah.....let it be secret.
Tapi, belum pernah dapat result yang sekencang ini. Even masa degree, paling terer dapat pun 3.87, tu pun masa Final Sem.

First person, I called was my mother. 

Me : Mak, dah dapat result UKM.
Mak : Berapa dapat ??
Me : &*&*&*...........
Mak : Result mcm tu cemerlang ke??
Me : Ye la mak, pointer paling penuh 4.0.
Mak : Syukur, tahniah....

Hahhaha...

Next person I called was my husband. That time, I was merajuking with my husband. I didnt reply my husband's msg, didnt pickup his call " MERAJUK KONON "

Me : Dy, dapat result dah.....Hm.....
Him : Aik, bukan tadi merajuk ke??
Me : Hm........sampai ati. Cuba teka result dapat berapa??
Him : Entah, terer ke x????
Me : Biasa2 je.
Him : 2.8 kot??
Me : Lorrr, sikitnya. Syg dpt **&*( la...
Him : Oh, ok !!

Tu share with u, frankly speaking, I'm not an intelligent person. Seriously, Im not really smart in my studies. I have 4 brothers and 1 sister. There are smart in their own way. Belajar sikit2, tapi result gempak. Lagi-lagi my brothers, esp my 4th brother. ( U know who you r !!). Belajar sikit, tapi still bole score. Compare to myself, if belajar sikit, for sure result pun sikit. 

One thing about me in studying is :

SAYA RAJIN

 Itu petuanya. When it comes to exam, memang saya berusaha bersungguh2 belajar, ulangkaji, buat latihan n etc. Saya buat preparation betul2. When i did my degree, result untuk 3 semester pertama sangat2 tak best. Tapi, untuk 3 semester terakhir, ( Sem 4,5,& 6),  saya score. Syukur. Petuanya masih sama : KERAJINAN

Saya bukan seorang yang cepat berpuas hati tentang sesuatu. Lagi2 bab buat assignment. Saya mencari, memahami point2 penting dalam melaksanakan tugasan yang diberi. Ada je benda x kena. 

Example :

" Ala, point ni macam x cukup la "
" Eh, banyak nye point penting x masuk"
" Macam ada x kena je dengan jawapan ni "

Itulah saya.

Untuk semester lepas, banyak kerja berkumpulan. Alhamdulillah, dapat group member yang best. Azwa, Achik, Fetty n Kak Su. Memamg pening buat2 ni semua. Sampai2 demam. Lagi2, final editing tanggungjawab saya. Tapi, syukur kerjasama anda. Mereka semua dah tau, bgmana cara saya lakukan kerja2 ni semua. Selagi x puas, selagi tu kena betulkan.

Dan lagi, saya x suka menghasilkan kerja yang " cincai ". That's y, saya sangat pantang apabila student2 saya buat kerja cincai, copy paste...Becoz, kerja yang cincai dr segi psikologinya telah mencerminkan diri kita sendiri. Saya xmahu pensyarah2 saya ckp " Teruknya budak ni, tak kemas langsung kerjanya". Itu yang saya elakkan.

Lastly, saya percaya, di setiap kesusahan yang dihadapi, pasti ada kesenangan. Kesusahan saya berulang alik berabis duit di balas dengan keputusan cemerlang.

Semester 2 akan bermula lagi sebulan. I've done with my Thesis proposal time cuti 3 bulan ni. Masih menunggu feedback dr supervisor, Dr Ruslin. Untuk sem akan dtg, saya mahu kekalkan kecemerlangan ini. Insya Allah.

Semoga Allah memudahkan perjalanan pembelajaran saya. Semoga Allah memakbulkan doa2 saya. Semoga  
cita-cita saya untuk mencapai tahap " Professor " tercapai. Saya cintakan dunia pendidikan. Saya mahu berbakti kepada anak-anak bangsa saya. Saya mahu ilmu saya dikongsi bersama.

INSYA ALLAH...

Terima kasih






No comments:

Post a Comment